- Részletek
- 8981
- vissza
Humán szolgáltatás
Fejlődő technikai eszközeinknek köszönhetően egyre jobban előtérbe kerül a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás. Ezeket a lehetőségeket felismerve szociális intézmények, alapítványok kezdtek el foglalkozni a házi gondozás ezen formájával.
A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályok is változtak a működési feltételeket illetően 2009-ben.
A 37/2007.(XII.22.)SzMM rendelet 22. § (5) bekezdése:
"A kétirányú kommunikációra vonatkozó szabályok biztosításának határideje: 2010. december 31. (azon intézmények vonatkozásában, amelyek 2008. január 1. napján már rendelkeztek jogerős működési engedéllyel a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásra)."
A jelenleg még gyártott és forgalomban levő rendszerek nagy része URH alapú, és csak egyirányú kommunikációt tesz lehetővéű és nem alkalmas kétirányú hang kommunikációra. Ezek már elavultak, és a fent említett rendeletnek sem felel már meg. Léteznek hagyományos telefonvonalon működő segélyhívók is, de ezek a helyhez kötöttsége miatt elég korlátozottan alkalmazhatók.
A fenti két rendszer működése egyik sem rendelkezik kellő szabotázsvédelemmel. Akár egy kábel szakadás, vagy rádiós rendszer kiesés nagyban veszélyeztetné a gondozottak biztonságát.
Az általunk forgalmazott rendszer viszont mind a hagyományos telefonvonal és URH rendszerek hátrányait kiküszöbölve biztosítja a jelenlegi rendeletnek megfelelően a gondozottak biztonságát, kétirányú hang kapcsolatot és szabotázsvédelmet.
A készülék működése:
A jelzések fogadását egy külsős, kifejezetten erre szakosodott egészségügyi szolgáltató diszpécser központja fogadja, ahol jól képzett szakemberek döntenek az alkalmazandó intézkedésről. Segélyhívás esetén, a diszpécser monitorján megjelenik a védett személy összes adata és az intézkedés folyamata. A készülék egyedi kihangosító rendszere és fülhallgatója segítségével a kommunikáció (hangtávolságon belül) nem helyhez kötött, így a mobil készülék érzékeny mikrofonja megbízhatóan továbbítja a helyszínről a beszédet, hangokat, zörejeket, hangszórója pedig tolmácsolja a diszpécser kérdéseit és megnyugtató segítséget ígérő szavait. A szolgáltatás teljes érték? kommunikációra épül, mely lehetővéű teszi az ügyeletes diszpécsernek, hogy meggyőződjék a segélykérés valódiságáról, az intézkedés szükségességéről és sürgősségéről, és meghatározhassa annak módját.
Sürgős beavatkozást igénylő események bekövetkeztekor a szolgáltató diszpécsere azonnal értesíti az illetékes mentőszolgálatot, az ellátott szakápolóját, valamint a védett személy közvetlen hozzátartozóit.
Az átjelző készülékhez tartozékként kapható egy por-, és cseppmentes rádiós pánikgomb, melynek segítségével a MEDCARE készülék 30 méteres körzetében azonnali segítségkérés üzenet küldhető a felügyeleti állomásra.
A GPRS technológia előnyeit kihasználva folyamatosan és költséghatékonyan (napi 1000 jelzés költsége nem haladja meg a 100 forintot) ellenőrizhető a védett személy tartózkodási helye (GPS), valamint a készülék aktuális műszaki állapota.
Minden, ami a készülék műszaki állapotával, működésével kapcsolatos, azt jelzés formájában továbbítja a távfelügyeleti központ felé. Így a diszpécser mindig tudja, hogy a készülék üzemképes.
A mobil segélyhívó és személyfelügyeleti jelzőrendszerünk Magyarországon piacvezetőnek számít, mivel nincs hozzá hasonló konkurens termék.
MEDCARE műszaki adatlap: Letöltés
MEDCARE PLUS (GPS) műszaki adatlap: Letöltés
Egyéb információk, rendeletek:
A személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 1/2000.(I.7.)SzCsM rendelet 28. § (5) bekezdése :
"(5) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtást csak házi segítségnyújtásra működési engedéllyel rendelkező intézmény, szolgáltató biztosíthat. A csak jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesülők száma intézményenként, illetve szolgáltatónként nem haladhatja meg a házi segítségnyújtásban részesülő személyek számának háromszorosát. Ha a csak jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban részesülő ellátott házi segítségnyújtást igényel, és a külön jogszabályban meghatározott gondozási szükséglete fennáll, a részére jelzőrendszeres házi segítségnyújtást biztosító köteles a házi segítségnyújtást is nyújtani."
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás tárgyi feltételei:
- Az ellátottak számára nyitva álló helyiség (a működési engedélynek tartalmaznia kell annak pontos címét)
- Segélyhívásokat folyamatosan fogadó diszpécserközpont / folyamatos készenléti rendszer
- Szakmai központ/ok (30 percen belüli helyszínre érkezés)
- Egy szakmai központ keretében legalább 40 segélyhívó készüléket kell kihelyezni.
- Műszaki rendszer: az ellátottnál elhelyezett segélyhívó készülék, jelzést továbbító berendezés, jelzés fogadására alkalmas vevőberendezés, ügyeleti személyi számítógép ügyeleti szoftverrel
- A műszaki rendszernek alkalmasnak kell lennie az események dokumentálására, az önellenőrzésre, a szociális gondozó helyszínre érkezésének nyugtázására, valamint a kétirányú kommunikációra.
- Gondozó saját felszerelése: mobiltelefon, készenléti táska, gyors helyszínre érkezéshez szükséges feltételek.
- A segélyhívó készüléknek testen viselhetőnek, ütés- és cseppállónak kell lennie.